logo
Użytkownik w Sieci

Film został przygotowany w ramach Programu „Bankowcy dla Edukacji” realizowanego przez Warszawski Instytut Bankowości we współpracy ze Związkiem Banków Polskich.


OCHRONA URZĄDZENIA – ANTYWIRUS I PREWENCJA

            Każdy użytkownik komputera lub innego urządzenia podłączonego do sieci Internet powinien zainstalować na nim renomowany program antywirusowy, którego podstawowym zadaniem jest wykrycie obecności szkodliwego oprogramowania jeszcze zanim dojdzie do jego instalacji – czyli zainfekowania urządzenia. Wirusy w większości przypadków są narzędziem do wykradania danych logowania nie tylko do bankowości elektronicznej, ale także do skrzynek e-mailowych lub przechwytywania wiadomości SMS z kodami autoryzacyjnymi.

Aby chronić swoje urządzenie przed infekcją należy stosować poniższe zalecenia:

  • należy zainstalować pochodzący z legalnego źródła program antywirusowy i dbać o regularną aktualizację jego bazy danych informacji o wirusach,
     
  • należy unikać pobierania oprogramowania i plików z nielegalnych lub niepewnych źródeł oraz nie odwiedzać stron internetowych, które próbują instalować nieznane dodatki w Twojej przeglądarce,
     
  •  w przypadku otrzymania wiadomości e-mail z nieznanego lub podejrzanego adresu, zachęcającącej do pobrania załączników zawierających pliki wykonywalne, dokumenty, archiwa – nie należy ich pobierać ani uruchamiać.

OCHRONA TOŻSAMOŚCI – ZASADA OGRANICZONEGO ZAUFANIA

            Świadoma ochrona własnej tożsamości i danych logowania to podstawa bezpieczeństwa – nigdy nie ufaj osobom, które próbują takie informacje w jakikolwiek sposób od Państwa pozyskać.

Aby chronić swoją tożsamość i dane identyfikacyjne należy stosować poniższe zalecenia:

  • nigdy nie należy udostępniać swoich danych osobowych i danych logowania (loginów, haseł) osobom trzecim, w szczególności osobom poznanym w Internecie,
     
  • nigdy nie należy pozostawiać bez nadzoru w miejscach publicznych żadnych swoich urządzeń elektronicznych mogących zawierać wrażliwe dane,
     
  • należy stosować metodę logowania dwuskładnikowego do wszystkich portali i usług zawierających wrażliwe dane,
     
  • niepotrzebne już dokumenty i inne nośniki zawierające wrażliwe dane przed ich wyrzuceniem należy zniszczyć w sposób nieodwracalny, uniemożliwiający odzyskanie tych danych,
     
  • nigdy nie należy publikować zdjęć lub skanów na których widać dokumenty, karty płatnicze, dowód osobisty, prawo jazdy, paszport – oraz jakiekolwiek inne, zawierające wrażliwe dane dokumenty,
     
  • należy zawsze stosować dodatkowe zabezpieczenia w telefonach komórkowych i smartfonach, kod lub symbol odblokowania ekranu i inne zabezpieczenia mogą skutecznie uniemożliwić łatwe przechwycenie wrażliwych danych w razie zgubienia lub kradzieży urządzenia.

STRONA INTERNETOWA BANKU – JAK ROZPOZNAĆ ANOMALIE?

            Znane są przypadki, kiedy cyberprzestępcy za pomocą szkodliwego oprogramowania lub metod socjotechnicznych nakłaniali swoje ofiary do wejścia na fałszywe kopie stron banków, aby wyłudzić dane potrzebne do logowania i przeprowadzania transakcji.

            Aby chronić dostępu do swojego konta i danych należy stosować poniższe zalecenia:

  • logując się do bankowości elektronicznej należy zwrócić uwagę czy w pasku adresu przeglądarki widnieje poprawny adres strony banku (www.kbsbank.com.pl, www.kbs24.pl, www.kbsnet.pl), jakiekolwiek odstępstwa od poprawnego adresu strony powinny wzbudzić czujność użytkownika, gdyż sugerują, że został on przekierowany na fałszywą stronę służącą do wykradania danych,
     
  • przed zalogowaniem się do usług bankowości elektronicznej należy sprawdzić, czy obok paska adresu znajduje się symbol kłódki oraz czy przed fragmentem „www(…)” w adresie widnieje człon https:// - są to oznaki, że udało się poprawnie nawiązać szyfrowane, bezpieczne połączenie z serwerami Banku,
     
  • należy zwrócić uwagę, czy strona nie wygląda podejrzanie – wszystkie grafiki powinny być na swoim miejscu, nie powinny pojawiać się żadne anomalie, takie jak różnego typu komunikaty o błędach, przerywanie sesji połączenia zaraz po zalogowaniu się lub inne nieoczekiwane, nietypowe zachowania aplikacji bankowości elektronicznej.

Kredyt
Przyjazny
Promocja

Sprawdź
Sprawdź
Sprawdź

ROR

Student

Standard

Promocja

 

Sprawdź
Sprawdź

Konkurs SKO 

 

Sprawdź

Kredyt

obrotowy

Rozwiń 
skutecznie 
Swoją 
Firmę

Sprawdź
Sprawdź

Zdalne
potwierdzanie
tożsamości

 

 

Sprawdź
Sprawdź

Zapytaj

o kredyt

 

Sprawdź

Kredyty na działalność gospodarczą i rolniczą

Wypełnij formularz

Sprawdź

Zastrzeż dokumenty

Sprawdź

801 151 101

Pomoc techniczna systemu KBS24:

tel: 12 428 62 00, 12 428 62 36

12 422 09 26, 12 422 82 45

czynna 24h na dobę, 7 dni w tygodniu.

Pomoc techniczna systemu KBSNet:

tel: 12 428 62 00, 12 428 62 36

12 422 09 26, 12 422 82 45

czynna 24h na dobę, 7 dni w tygodniu.