logo
Najczęściej zadawane pytania

Gdzie wykorzystam BLIK?
BLIK w KBS pozwala na dokonywanie płatności internetowych, płatności w sklepach stacjonarnych oraz na wypłaty w bankomatach oznaczonych logo BLIK.

Kto może korzystać z BLIK? Czy osoba niepełnoletnia może korzystać z BLIK?
Z BLIK mogą korzystać klienci indywidualni, posiadający rachunek oszczędnościowo – rozliczeniowy lub podstawowy rachunek płatniczy, w tym osoby małoletnie, które ukończyły 13 rok życia, z wyłączeniem osób ubezwłasnowolnionych całkowicie.

Na jakich urządzeniach działa BLIK?
Aplikacja mKBS z BLIK działa na urządzeniach z system Android od wersji 7 i wyższej oraz na urządzeniach z systemem iOS od wersji 13 i wyższej.

Czy muszę mieć włączony internet, aby płacić BLIK?
Aby korzystać z BLIK, wymagane jest połączenie z internetem.

Co mam zrobić, aby rozpocząć korzystanie z BLIK w KBS?
Aby korzystać z BLIK w KBS, trzeba:
1. być  posiadaczem lub współposiadaczem jednego z rachunków: rachunku oszczędnościowo – rozliczeniowego lub podstawowego rachunku płatniczego w KBS,
2. podpisać umowę o świadczenie usługi bankowości internetowej KBS24 w placówce Banku,
3. zalogować się do KBS24 i ustawić swoje hasło do logowania,
4. pobrać aplikację mKBS ze Sklepu Play lub App Store na urządzenie mobilne i aktywować ją,
5. aktywować BLIK w aplikacji mKBS, po potwierdzeniu w niej zapoznania się i akceptacji "Regulaminu świadczenia usługi bankowości internetowej KBS24 w Krakowskim Banku Spółdzielczym".

Jaki jest limit transakcji BLIK?
Bank wyznaczył różne maksymalne dzienne kwotowe limity transakcji dla osób pełnoletnich oraz dla osób małoletnich (które ukończyły 13 rok życia).
Dla osób pełnoletnich maksymalny dzienny limit transakcji to 10.000 złotych. Po pierwszej aktywacji dla klienta dostępny jest dzienny limit transacji w wysokości 3.000 złotych. 
Dla osób małoletnich maksymalny dzienny limit transakcji to 500 złotych i taki limit jest również dostępny dla nich przy pierwszej aktywacji BLIKA.
W aplikacji mKBS klient może samodzielnie dokonać zmiany tego limitu na wygodny dla siebie (z zastrzeżeniem, że maksymalny dzienny limit transakcji dla osoby małoletniej nie może być wyższy niż 500 zł). 

Jak długo ważny jest kod BLIK?
Kod BLIK jest ważny 120 sekund (2 minuty).

W jaki sposób akceptuję transakcję BLIK?
Każdą transakcję BLIK akceptujesz kodem PIN, który wykorzystujesz do logowania do mKBS.

Czy BLIKIEM zapłacę bez podawania PIN?
Nie. Każda transakcja BLIK wymaga zatwierdzenia kodem PIN do aplikacji mKBS.

Skąd wiem, ile czasu pozostało mi na potwierdzenie transakcji BLIK?
O czasie na autoryzację transakcji informuje licznik czasu na potwierdzenie transakcji na ekranie, na którym potwierdzasz transakcję.

Gdzie sprawdzę, czy w danym dniu mogę wykonać jeszcze transakcje BLIK?
Maksymalna wartość transakcji z wykorzystaniem kodu BLIK, jaką możesz wykonać w danym dniu, wynika z „dziennego limitu transakcji". Sprawdzisz go „Ustawieniach BLIK", a porównując z udostępnioną na tym ekranie informacją o wykonanych w tym dniu transakcjach z wykorzystaniem kodu BLIK („dzisiejsza wartość transakcji BLIK") uzyskasz informację o kwocie dostępnej w ramach tego limitu.
Zwróć przy tym uwagę, czy na wykonanie planowanej transakcji pozwalają „Dostępne środki" na Twoim rachunku, których wysokość sprawdzisz na Pulpicie aplikacji mKBS.

Czy mogę wyłączyć BLIK?
Tak, możesz wyłączyć BLIKA w Ustawieniach w aplikacji mKBS, a potem ponownie samodzielnie go włączyć.

Czy BLIKIEM w KBS wypłacę pieniądze z bankomatu?
Tak - w bankomatach oznaczonych logo BLIK.

Czy BLIKIEM w KBS wpłacę pieniądze do wpłatomatu?
Nie - Bank nie udostępnił takiej funkcji.

Czy BLIKIEM w KBS mogę wysłać lub otrzymać pieniądze na numer telefonu?
Nie - Bank nie udostępnił takiej funkcji.

Czy BLIKIEM w KBS zapłacę za granicą w sklepie stacjonarnym?
BLIK udostępniony klientom w KBS nie daje takiej możliwości.

Ile zapłacę za BLIK i korzystanie z niego?
KBS nie pobiera opłat za udostępnienie BLIK i jego wykorzystywanie.

Czy BLIKIEM zapłacę w sklepie zbliżeniowo?
Nie. Klient potwierdza płatność BLIK w sklepie stacjonarnym kodem PIN do aplikacji mKBS.

Co mam zrobić, aby zadbać o bezpieczeństwo moich pieniędzy, korzystając z BLIKA?
Te przydatne informacje o zasadach bezpieczeństwa znajdziesz tutaj.

Co powinienem zrobić, jeśli zgubię telefon, na którym zainstalowałem mKBS?
W przypadku utraty, kradzieży, przywłaszczenia albo nieuprawnionego użycia lub nieuprawnionego dostępu do indywidualnych danych uwierzytelniających bądź urządzenia mobilnego, na którym zainstalowana jest aplikacja mKBS lub na który Bank wysyła hasła SMS, Użytkownik powinien niezwłocznie:
- zablokować korzystanie z bankowości internetowej KBS24 lub zmienić hasło dostępu w bankowości internetowej KBS24 oraz
- zgłosić to zdarzenie na infolinii (12 428 62 00, 12 428 62 36, 801 151 101) lub osobiście w Placówce.

Zablokowanie korzystania z bankowości internetowej KBS24 (odmowa zalogowania) następuje w przypadku trzeciego kolejnego błędnego wprowadzenia hasła dostępu. Aby odblokować KBS24, skontaktuj się z infolinią Banku. Po uzyskaniu dostępu do KBS24 ponownie aktywuj aplikację mKBS.

W jaki sposób zgłoszę reklamację dotyczącą transakcji BLIK?
Reklamację zgłosisz:
- w formie elektronicznej - poprzez wypełnienie formularza zamieszczonego na stronie www.kbsbank.com.pl,
- ustnie – telefonicznie, kontaktując się z numerem Infolinii 12 428 62 00 lub 12 428 62 36 albo osobiście podczas wizyty Posiadacza Rachunku w Placówce Banku,
 - na piśmie  – osobiście w każdej Placówce Banku, których wykaz znajduje się na stronie internetowej Banku www.kbsbank.com.pl albo przesyłką pocztową adresowaną na adres Krakowski Bank Spółdzielczy ul. Rynek Kleparski 8, 31-150 Kraków.

 

Przejdź do strony „BLIK”

Kredyt
Przyjazny
Promocja

Sprawdź
Sprawdź
Sprawdź

ROR

Student

Standard

Promocja

 

Sprawdź
Sprawdź

Konkurs SKO 

 

Sprawdź

Kredyt

obrotowy

Rozwiń 
skutecznie 
Swoją 
Firmę

Sprawdź
Sprawdź

Zdalne
potwierdzanie
tożsamości

 

 

Sprawdź
Sprawdź

Zapytaj

o kredyt

 

Sprawdź

Kredyty na działalność gospodarczą i rolniczą

Wypełnij formularz

Sprawdź

Zastrzeż dokumenty

Sprawdź

801 151 101

Pomoc techniczna systemu KBS24:

tel: 12 428 62 00, 12 428 62 36

12 422 09 26, 12 422 82 45

czynna 24h na dobę, 7 dni w tygodniu.

Pomoc techniczna systemu KBSNet:

tel: 12 428 62 00, 12 428 62 36

12 422 09 26, 12 422 82 45

czynna 24h na dobę, 7 dni w tygodniu.